Formuła I
 
Formuła Renault 2000
 

 
Formuła Renault 2000 -jest serią wyścigów stworzoną przez Renault z myślą o młodych kierowcach. Jest to niewątpliwie najmocniej obsadzona seria młodzieżowa w Europie. Bolidy Formuły Renault wyposażone są w sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów i dwulitrowy silnik Renault Clio o mocy 185 KM. Sztywne podwozia zapewniaj ą kierowcom możliwość nauki doboru parametrów bolidu do warunków panujących na torze. Kierowca sam może decydować o takich detalach jak ciśnienie opon, twardość zawieszenia, kąt pochylenia, spoilerów i wielu innych. Włoska seria Formuły Renault 2000 obejmuje dziesięć wyścigów, podobnie jest w Eurocup. Kierowca punktowany jest nie tylko za miejsce uzyskane na mecie, ale i za tzw. pole position, czyli pierwsze miejsce startowe, do którego uprawnia najlepszy czas uzyskany podczas sesji kwalifikacyjnej oraz za najlepszy czas okrążenia uzyskany w trakcie wyścigu.
 
     
 

 
Bolidy
 

 
silnik (1) Renault Sport F4R 4-cylindrowy liniowy, 1 Bv, 1998 ccm,
 
pochodzący z Renault Clio Sport 2,0 z suchą miską olejową
 
Elektronika: Magneti Marelli MF4L
 
Moc: 185 KM przy 6,300 obr./min.
 
Stosunek moc/waga: 2,69 kg/KM
 
Max. moment obrotowy: 213 Nm przy 5,400 obr./min.     
 
specyfikacja        Max szybkość: do 250 km/h
 
Przyspieszenie: 0-100 km/h - 3,5 sęk.
 
Hamowanie: 100 km/h - 0:14 metrów.
 
Starty na siedmiu torach Formuły 1 w sezonie. Ilość startujących: ok. 60
 
stosunek mocy do wagi     
 

 
2,69 kg/KM
 
( waga 485 kg, z kierowcą 555 kg.)
 
Maksymalny moment obrotowy        213 Nm przy 5,400 obr./min.
 
Zawieszenie (5)        przód - 1 amortyzator centralny, regulowany
 
tył - dwa amortyzatory, regulowane
 
Hamulce (6)        wentylowane Alcon o średnicy 274 mm
 
o zaciskach 4-tłoczkowych
 
Skrzynia biegów (2)        6-biegowa, sekwencyjna Renault Sport
 
z dyferencjatem o wysokim współczynniku tarcia
 
Sprzęgło (3)        Alcon - 2-plate 5,5" Formula 3 typee
 
Nadwozie (4)        typu monocoque z włókna węglowego,
 
homologacja FIA dla Formuły 3
 
Opony (7)        Michelin - przód 16x53x13, tył - 23x57x13,
 
na nawierzchnię suchą: typu slick S220, na mokrą: typu Wet P 220
 
Koła: OZ przód: 7x13, tył: 10x13
 
Koła        OZ - AluminiumPrzód: 7x13Tył: 10x13
 
Waga        485 kg - Gotowy do jazdy z kierowcą: 555 kg
 
Deska rozdzielcza(kierownica)        Renault Sport, z programowalnym wyświetlaczem(prędkość, czas okrążenia)
 

 

Zdjęcia

 

Made with Namu6